2018. okt 11.

Földrengés Balin....meg a média hazugságai

írta: chxxx
Földrengés Balin....meg a média hazugságai

Mint azt megtudtuk otthonról, világvége és földrengés volt Balin tegnap este. Köszönjük az aggódást!

A média felelőtlensége szenzációs. Mondom a matekot. Volt egy 6.0-s földrengés a tengeren, ami erős, de nem veszélyes. Nem messze onnan egy szegényebb részen összedőlt pár (vélhetően nem túl stabil) viskó, amiben 3 ember meghalt (részvét a családoknak), Balin a rengés 3.5 volt, ami a "mozog a csillár" szintjénél nem nagyobb. Az is csak vagy 10 másodpercig.

VISZONT: ha a hírt elkezdem írni, és a "Bali" tengeren történt eseményből odakötöm Balit, mert tudom, hogy ott van éppen 35.000 ember ezen a héten az IMF-től egy konferencián, velük 1.000 újságíró, akkor az unalmas pénzügyi hírekhez rögtön lesz mit hozzátenni. Plusz, a pár hetes Palu-i 7-es földrengést is bele lehet mosni kicsit, és a cunamit, felhasználva a képeket onnan (és nem innen!) aztán máris készen van a tökéletes hír. Nézzétek meg, minden hírnek a fele legalább ezekről szólt valójában.

Na mondom, mit történt. Hajnali 2:45-kor Gabi rázott engem fel, hogy földrengés van. Pedig biztos jót álmodtam. :-) A második emeleten falak rezegtek, a fém ablakkeret az erkélyen zörgött (nem túl stabil), hallani lehetett a morgást és 4-5 másodpercig kérdéses volt, hogy ez most a maximum vagy erősödik. Aztán elmúlt. Én elmentem wc-re, mert ha el kell hagyni hirtelen a házat, az hasznos ötletnek tűnt, aztán a nyugival együtt visszafeküdtem az ágyba.

Gabi a folyosón hallható zajokat hallva inkább lement a ház elé a többiekkel, ott vártak és beszélgettek vagy 15 percet, megnyugodtak, aztán mindenki ment aludni (ekkor ébresztett fel másodszor). Kivéve Gabit, akinek ez az első volt és így böngészgetett még egy ideig izgatottan. (megj: a helyes módszer az épület elhagyása ilyenkor, mert nem tudni, hogy meddig tart és mennyire lesz a végén erős, meg az épületben vannak gázcsövek, amik hajlamosak néha felrobbanni)

Ma beszéltem helyiekkel, akik azt mondták, hogy "igen, aztán átfordultam a másik oldalamra". Na, ez volt a világvége! Ahogy a cím is mondja: "A Valódi Bali"...

Szólj hozzá

Indonézia Bali Földrengés