A Valódi Bali - Indonézia

2022. okt 15.

Túlélő túra a dzsungelben...és tényleg az lett - Batukaru, Bali

írta: chxxx

A Batukaru hegy 2275 méteres magasságával Bali második legnagyobb hegye és kialudt tűzhányója. Nagyszerű ötletnek tűnt benevezni egy ottalvós túlélő túrába és élvezni az őserdő nyers vadságát. Fejenként 350e rúpia volt az ára, utazással, szállással, étellel együtt, szinte ingyen! Ha nem balinézek szervezték volna, nem is lett volna belőle akkora baj [biztos van jobb szervezés is...csak honnan tudod előre?].

A program egyszerű volt: menjünk fel a hegyre, aludjunk ott és együk azt, amit a "természet ad", mert abból mi baj is lehet. Korán reggel találkoztunk Ubudban, ami tőlünk fél óra, Cangguból úgy egy óra keletre. Már itt kezdtem erősen gondolkodni a szervezők mentális képességein...minek rángatok el valakit keletre, hogy ...

Programok Vulkán Batukaru

2022. aug 17.

Hogyan bérelj (vagy vegyél) motort/autót Balin - Bali by bike

írta: chxxx

Bali élete, a kereskedelem körforgása, az oktatási rendszer, a világ megváltása, szóval minden IS motoron történik. Közte elszórva néhány autóval (akik jellemzően a dugóban állnak). Rövidebb vagy hosszabb időre érkezve az első dolgunk, hogy kerítsünk egy jóképű motort (vagy családi igények esetén autót) magunknak.

FONTOS 1 : Balin nincs "kismotor", minden jármű 100+ ccm-es tehát NEM lehet vezetni normál B (autós) jogsival őket. Pontosítás: lehet, mert fel tudsz ülni rá, csak nagyon nem szabad. Ennek sok oka van, az egyik a korrupt helyi rendőri rendszer (90-es évek Magyarországa), a másik pedig a biztosító és a milliós kórházi számlák. Szintén kötelező a NEMZETKÖZI JOGOSÍTVÁNY használata (benne az A pecséttel). A külföldi ...

Pénz Közlekedés Motor

2021. júl 13.

Borobudur és Yogyakarta túra a járvány közepén

írta: chxxx

Ahogy az előző posztban elmeséltem, az útnak vélhetően pont ezen a szakaszán kaptuk el a COVID-19 vélhetően delta variánsát , ami - mint utólag kiderült - pont Yogyakartában tombolt éppen (de már jól vagyunk). A Bromo nevű aktív vulkán megmászása után vonatoztunk át Jáván, és érkeztünk meg ide, hogy 4-5 nap alatt megnézzük a várost és környékét.

Yogyakarta egy egyetemi város, ami most - már csak ezért is - üres kellett volna legyen, kivéve, hogy vasárnap délután hömpölygő tömegbe futottunk a kihalt utcák helyett. A 330 km-es vonat út maga nagyon kellemes élmény volt, szépen tisztán tartott, menet közben is takarított vonatok, kényelmes ülésekkel és légkondival. Egy szavunk sem lehetett, tiszta Svájc.

Bali faluszerű ...

Bali Jáva Yogyakarta Borobudur COVID-19

2021. júl 05.

Így kaptuk el a COVID-ot - és sétáltunk fel-alá vele

írta: chxxx

Hol volt, hol nem volt, másfél évig kibírtuk Balin vírusfertőzés nélkül, pedig nem kimondottan kapkodtunk a védekezéssel. Jó, nem ettünk egy tányérból a balinézekkel, de más turisták és helyiek között azért forogtunk napi rendszerességgel, és időnként a "környékünkön" lettek betegek emberek.

Mivel lassan vissza akartunk térni az Őshazába, vettünk egy korlátlan Airasia repjegyet, hogy megnézzünk még "pár szigetet" a 17.000-ből. Na jó, valójában kettőre akartunk elmenni: Szumátrára az orángutánok közé, és Jávára Boroburdur templomba. Az elsőt végül mi is veszélyesnek tartottuk és kihagytuk, maradt Yogyakarta és Borobudur .

Ahogy az lenni szokott, eleinte jól indult minden. Repülővel út Surabaya-ba, Bromo vulkán ...

Indonézia Jáva Szállodák COVID-19 GeNose teszt

2021. jún 14.

Bromo vulkán: egy kis kitörés nem árthat meg - Jáva

írta: chxxx

Eredetileg azért maradtunk Indonéziában, miután Gabi befejezte a Darmasiswa programot, mert körbe akartunk járni a szigeteken. Jól belegondolva, a 17.500 szigetből voltunk talán 5 darabon. Aztán jól elfújta a dolgot a vírus helyzet. Nem volt biztos, hogy az ellátás a többi szigeten is jó, különösen a kisebb városokban, ezért nem kockáztattunk eddig. Most eljött az ideje Jáva meglátogatásának. Átrepültünk Surabaya városba (2. legnagyobb), majd onnan le a Bromo vulkánhoz. A reptéren gyors covid-19 teszt: egy zacskóba kell bele fújni levegőt, és 5 perc alatt kész az eredménye. 800 forintba kerül, és egy napig érvényes. Hatékony megoldás.

Régebben fejenként 40e forint körül adták a programot a helyi szervezők, ami most lement úgy ...

Bromo Jáva Vulkán

2021. máj 31.

Bali valódi urai: A HANGYÁK! :-)

írta: chxxx

Honnan is kezdjem...talán a tojástól! Akkor nem tűnt annyira fontos információnak, de volt egy általános iskolai osztálytársunk, a személyiségi jogok védelme miatt hívjuk Jack-nek. Szóval, Jack már 10-12 évesen bele volt szeretve a hangyákba, otthon tartott is belőlük (ha jól emlékszem) egy terráriumban, és nyilván emiatt a "hangyásság" miatt bele tartozott azok közé a gyerekek közé, akiket a többi - kis gonosz - gyerekek buzeráltak emiatt. Meg alkalmanként lökdöstek és vertek is...nem szép tőlük (remélem, hogy én nem voltam köztük, de ilyen messziről ezt legfeljebb ő tudná megmondani...simán lehettem én is egy kis köcsög). #bullyingsucks

Szóval, a lényeg, hogy mikor mi éppen azon gondolkodtunk, hogy melyik lánynak milyen színű ...

Érdekességek Étkezés Bali

2021. máj 19.

Bingin Beach - szörf paradicsom Uluwatun - Bali

írta: chxxx

Kaptunk tavaly nászajándéknak egy három napos szállást a Captain Jack nevű villában Bingin Beach-en , és sok tologatás és tervezgetés után végre sikerült eljussunk oda a hétvégén. Tőlünk egy óra útra van, szóval igazán csak rajtunk múlt, de most végre felkerekedtünk.

Ha Kutától dél felé elhagyjuk a repteret, majd Jimbaran-t (halpiac), elérünk Uluwatu félszigetre. Balra fordulva Nusa Dua hotel-dzsungelébe lehet eljutni, jobbra haladva a sziklás félsziget világtól elzárt szörfös partjai fekszenek. Az úthálózat csillag-pontos, szinte sehol sem lehet "átugrani a szomszédba", előbb "fel kell menni Budapestre, és onnan vissza"... Bingin Beach sem kivétel. A szállásadótól megkaptunk Whatsappon egy két és fél oldalas útleírást, amit ...

Étkezés Strandok Bali Uluwatu Szállodák

2021. ápr 28.

Ha nem elég a Covid-19, nesze neked Ramadán - Gili szigetek

írta: chxxx

Balin könnyű elfelejteni, hogy Indonézia 85% feletti mértékben iszlám ország, iszlám szokásokkal. Ha az ember kimozdul a szigetről (vagy akár felmegy az északi oldalra), rögtön előugranak a jelentősen eltérő vallási szokások.

Mivel szombaton ünnepelték a balinéz új év végét ( Galungan - Kuningan ) és várhatóan május 6-17 között teljes közlekedési lezárás lesz Idul Fitri miatt ( Ramadán  böjt + muszlim új év), most kellett elindulnunk világgá. Nem is tudtuk, mennyire oda jutunk.

A Gili Szigetek (Gili "sziget"-et jelent helyiül, így a név: Sziget Szigetek...gondolom, a holland telepesek nem értették meg magukat a bennszülöttekkel teljesen jól) Balitól keletre található 2 órányi hajóútra . Három szigetből áll: Gili ...

Strandok Bali Gili COVID-19

2021. már 16.

Amikor már nincs mit lezárni, lezárnak mindent IS...Nyepi ünnepe

írta: chxxx

Először mókás csendben töltöttük Nyepi ünnepét két éve . Aztán 2020-ban a Csend Napja már az azóta is tartó kényszer csend előestéje volt, amikor a helyi hatóságok úgy döntöttek , hogy ha egy napot otthon bír maradni a nép, akkor tud heteket is akár. Idén meg pont a szülinapom és március 15. közé befékezve ma élveztük egész nap a csendet...majdnem.

A Nyepi egy hetes, hindu eredetű ünnepség sorozat, közel 2000 éves (i.sz. 78, a Saka dinasztia honosította meg Balin, azóta számozzák párhuzamosan a Gregorián naptárral), tehát akkor találták ki, amikor Európában a Jézussal kapcsolatos történeteket. Nyilván, az vesse az első követ, aki még sosem csiszatolta ki a csizmáját egy este, hogy másnap reggelre hátha tele lesz sok ...

Érdekességek Bali COVID-19

2021. feb 21.

Mennyek Kapui és tenger alatti szobrok hétvégére - Bali

írta: chxxx

Tudom, hogy a cím végül is teljes biztonságot ad annak, hogy mit is írok majd le, de valójában tényleg csak két stratégiát követhet mindenki Balin, aki nem csak halászatból akar megélni a következő évben / esetleg években.

Elmentünk Valentin Napra a sziget észak-keleti végében fekvő Amedbe, ami korall zátonyairól és gyönyörű hegyeiről ismert (utóbbi igaz fél Balira). Amed tulajdonképpen egy zsákutcában fekvő falu sor a tengerparton, közvetlenül a sziget aktív tűzhányójának a lábánál. Főutca és két oldalon 1-2 sornyi épület. Balra a Bali tenger és a távolban északon Borneó, jobbra a dús növényzettel benőtt vulkáni kúp hegyek. Ahogy Gabi szokta mondani, tiszta Jurassic Park. A normál időkben sokan keresték fel, akár napi ...

Strandok Bali Amed COVID-19

2021. feb 04.

Éttermek Balin: luxus és patkányok

írta: chxxx

Régóta akartam írni egy bejegyzést arról, hogy mik a kedvenc éttermeink, hol lehet finomakat enni, milyenek az igazi helyi éttermek stb. Aztán annyi anyag lett, hogy nem fért bele sehova. Gondoltam rá, hogy esetleg tematikusan csinálom majd: pizzériák, indiai éttermek... azt meg nem találtam eléggé érdekesnek. Most úgy tűnik, hogy megvan a jó téma, nézzük meg az igazi véglegeket. Mit lehet vacsorázni fejenként 400 forintból és mit lehet 30.000-ből?

Valahol a "piaci kaja" alatt két lépcsővel vannak az útszéli nénik és bácsik, akiknek van egy darab fém lapja szénnel megrakva, otthon felvágnak és nyársra vernek pár darab csirkét, és - jellemzően egy hajszárítóval fújva a tüzet - jól megsütik. Teljesen ÁNTSZ inkompatibilis, és otthon ...

Érdekességek Étkezés Bali Ubud

2021. jan 23.

Kitoloncolás, beutazás, karantén meghosszabbítás - Bali

írta: chxxx

Feszültség, nehéz időszak, munkanélküliség, kétséges jövő...minden, ami ahhoz kell, hogy az ember ellenségeket keressen és találjon is. Jogosan, jogtalanul, általában. Ahogy Hofi (hogy ő miért nem él még ma is...rögtön nem lenne szükség Dumaszínházra :-D) mondta a "szomszédról": van papírja, van tolla, hát feljelent.

Kezdjük a sor elején. Indonézia ismét meghosszabbította a nemzetközi beutazási korlátozás végét Jokowi elnök döntése alapján, mivel a regionális beteg-számok azt mutatták, hogy a korlátozottabb területeken kevesebb volt a növekedés, tehát jó módszer. Először január 14-ig, majd 28-ig, végül hétfővel február 8-ig tolták ki a nem-hivatali beutazás tiltását. Az állampolgárok kivételek, mint minden ...

Indonézia Bali COVID-19

2021. jan 13.

Baliról hova a frászba menj nászútra?

írta: chxxx

De tényleg? Mióta megérkeztünk, azon gondolkodtunk, hogy egy Balin lakó ember hova is megy valójában innen nászútra? Mindenki ide jön emiatt, nem el.

A lista végül három opcióra csökkent le (az örökzöld Maldiv-szigeteket nem számolva):

1) Raja Ampat (Pápua)

2) Labuan Bajo (Komodo Nemzeti Park)

3) Szumátra (elefánt- és orángután rezervátumokkal)

Az elsőre nagyon nehéz eljutni amúgy is, több átszállás, ellenben nagyon szép búvárkodós hely, a harmadikat kilőttük a Covid probléma miatt, így a kb. 1 óra repülésre lévő Komodo szigetcsoportra esett a választásunk, mivel szeptemberben végre ismét kinyitották fél év lezárás után.

Ki ne emlékezne az iskolai tanulmányaiból arra, hogy a komodói sárkányok egyedül ...

Indonézia Programok Komodo Raja Ampat

2021. jan 04.

Mi jót csinálj Karácsonykor Balin, ha nincs éppen hó?

írta: chxxx

Tudom, hogy otthonról nézve valószínűleg mindenki az ellenkezőjét fogja gondolni, de a Karácsony az legyen hideg, havas és karácsonyfás! Kezdődjön el novemberben a pulcsi-kabát időszak, legyen néhány eső, amikor az ember azt kívánja, hogy bárcsak lenne pár fokkal hidegebb és havazna, később meg legyen mit ellapátolni az autók körül, mikor zuhog a hó, és minden mozdulat után új réteg képződik a járdán!

Na, ez nem Bali. Az egyetlen igazán hideg és karácsonyi zenés hely a Starbucks. Még aznap reggel is azon gondolkodtunk, hogy tényleg december 24. van-e, vagy csak elnéztünk valamit. Minden nap ugyanaz a nap van 365 napon át, nem csoda, hogy itt nem fedezték fel az éves periodikus naptárat! A második problémát az ünnepi ételek ...

Érdekességek Programok Bali Ubud

2020. dec 17.

Bali esküvő a vízesés alatt #nostressz

írta: chxxx

Szerintem, ha az ember azt hallja, hogy esküvő egy romantikus helyen, akkor az első háromban benne van Bali...nem is tudom, mi lenne a másik kettő. Mondjuk Las Vegas és esetleg egy óceánjáró hajó.

Egy trópusi szigeten, a tengerparton vagy éppen a dzsungel mélyén a vízesés alatt igent mondani, az sokkal igenebb, mint máshol. Ott aztán csak az igazán igen! :-)

Sokat hall az ember arról is, hogy milyen hajhullás vezet el a szervezésen keresztül az eseményhez, és mennyi vita előzheti meg az asztal-közép-dísz kiválasztását is, nem is beszélve a másod-távoli-nagynéni meghívásáról és hova ültetéséről, vagy meg nem hívásáról. Ugyanezt megszervezni egy távoli helyen, ahol nem hogy magyarul, de még angolul sem nagyon beszélnek, külön ...