2018. nov 11.

Ha valaha Balin jársz, ide el kell menned: Mulia Resort

írta: chxxx
Ha valaha Balin jársz, ide el kell menned: Mulia Resort

Nos, jártam már pár szép helyen - szerencsémre - az eddig meglátogatott 30 országban...de ez most itt nagyon arrébb tette a mérce tetejét. Mivel éppen-véletlenül erre a napra esett a harmadik évfordunlónk, ezért ezt a változást szívesen vettük! :-)

Nusa Dua félsziget hasonló nevű településének szélén, a régi hotel-negyeden kívül található (régen el voltak különítve a turisták, hogy a sokcsillagos ellátás és a félmeztelen ausztrálok ne zavarják meg annyira a helyiek lelkivilágát, meg biztonsági okokból is) az az 500 szobás szálloda, ami lélegzetvétel visszatartásra késztetett minket. A szálloda a világ legjobb 100 hotelje között van, és több évben is elnyerte a "legjobb beach resort" címet.

Mulia Resort - Nusa Dua 1

Az első vidám kép mindjárt azt örökíti meg, ahogy a luxus-robogónkkal megérkeztünk a szállásra. A kép iróniája talán az volt, hogy a motor vételára (vagy a bérlésének egy éves összege) pontosan megegyezett az egy éjszakás szobaárral. Szóval lazán csináltuk a belépőnket! Csak odadobtunk egy tízezrest a hotel-boynak, hogy "aztán jó helyre parkold és ne legyen karc rajta!" (volna, ha nem integettek volna nekünk, hogy menjünk le a parkolóba inkább magunk, mert mint kiderült, ide sofőrrel szoktak megérkezni!)

A bejelentkezés alatt megjelent egy pincér egy-egy frissítő kendővel és Mulia címkés vízzel...így is lehet. Mondjuk, 1 nap tartózkodás mellé fél nap ingyenes parkoló jár, amin Gabi morgolódott egy kicsit, de ez most egy ilyen hely! Kaptunk üdvözlő italt a bárban, amíg a szoba takarításra vártunk, de ettől még nem volt 3-ra szobánk, szóval ejnye!

Mulia Resort - Nusa Dua 2

A szoba...az ágyban nem találtuk egymást meg, ha kicsit hullámos volt a takaró, a fürdőben üvegablakos kád, kb. 8-személyes zuhanyzó, és mozgásérzékelővel felnyíló mosós-szárítós wc fogadta a megfáradt vándorokat (kicsit hosszabb volt az út a tervezettnél, mert otthon felejtettem elsőre a fürdőnadrágomat [ügyi]). Ha elbarikádozzuk az ajtókat, és csendben maradunk, akkor talán maradhatunk még pár hetet!

Mulia Resort - Nusa Dua 3

Több medence, tele felfújható unikornisokkal, hatalmas szobrokkal és vízesésekkel. gigantikus fintesz teremmel (egy ember nem volt benne), 8 étteremmel, saját discoval, és hatalmas köztes terekkel rendelkezik a szálloda. Az átlag szoba mérete kb. 40 m2, a nagyoké meg 130 m2 körül van.

A parti medence kellően mély és bár fura alakú, de a leghosszabb szélessége 50m körüli, félúton egy medence-bárral, teljesen alkalmas akár rendes úszársa is. Legalább 3-4 vendég erre hajlandó is lett volna, a többi inkább csak a fekvős-ivós nyaralásra érkezett, hogy a vízbe telepített napágyak egyikén rendelgesse a koktélokat.

Mulia Resort - Nusa Dua 4

Este kádban fürödtünk, bizony! :D Mondtam is Gabinak, hogy most pár hónapra élvezze ki a lehetőséget! Megtette..

Mulia Resort - Nusa Dua 5

A vacsorát a partmenti Soleil étteremben fogyasztottuk a csillagosan-felhős ég alatt, nyilván kiváló a konyhájuk (minden házi készítésű/sütésű), de még kiválóbb volt a szervíz. A vacsi közepén elkezdett csöpögni az eső. Rémült arcú pincérek jelentek meg, a kedves vendégek nem szenvedhetnek el ilyet! Nagyon tetszett, amikor bekísértek minket az étterembe, és egy esernyő védte a tányérjainkat, és egy másik minket. Otthon még egyet sem szoktam kapni...a jól képzett pincér aranyat ér! Az eső miatt kaptunk ajándék édességeket is, amíg vártunk a desszertre, ami egy vizuális arcfelvarráson átesett cheesecake volt:

Mulia Resort - Nusa Dua 6

(A következő részt CSAK étkezés után, vagy hozzá nagyon közel érdemes olvasni!).

Reggeli. Azt gondoltam, hogy láttam már jó reggelit. Nem láttam. Máig. Teljesen újra lett értelmezve a reggeli dolog. A teljesség igénye nélkül a részlegek: angol reggeli, tojásrántotta, indonéz reggeli és főételek, francia (friss baguette, croissant, sajtok), indiai, joghurt keverő, gyümölcs, goffri/francia toast, és hal/sushi. A részlegek alatt azt értem, hogy akár több szakács/téma méretben. Két órán át ettünk. Olyan sushi-t csináltak, hogy Gabi lefolyt a székről és a 6. fogásként elfogyasztott goffrik után még hoznom kellett belőle, én meg ettem jó sushikat (és a Wasabiban árult fűrészpor nem tartozik a közelükbe sem), de ez két nagyságrenddel volt arrébb. A gyömbér is könnyeket csalt a szemem sarkába, olyan friss volt. Percekig nyomkodtam a sushi tetejét és néztem, ahogy a puha rizs behajlik a pálcika alatt és vissza, vagy ahogy cuppant, mikor felemeltem a tányérról. Soha nem akarok kiszállítós sushit enni többet! :-D Ehhez hasonlókat tudnék mondani majdnem minden fogásról. Mikor lajhárokat megszégyenítő mozgásra voltunk már csak képesek, és a 3. kör friss narancsléért mentem be, akkor láttam meg a buggyantott tojásokat, ahogy kinéztek, kettőt rögtön meg akartam volna enni, pedig nem is szeretem! Na, ilyesmi volt...leírva. De ez olyan, mint a hetedikes felvilágosító óra: nem elég hallani!

Mulia Resort - Nusa Dua 7

Közben odajött az asztalunkhoz egy koreai/szingapúri nő, hogy Gabi hol vette a ruháját, mert ilyet akar ő is, és hogy milyen szép, biztos modell, és csináljunk közös képeket vele...amin ő megpróbált lábujjhegyen állni, meg a derekamba kapaszkodva támaszkodni, hogy ne lógjon ki annyira a sorból, de az meg persze látszott a képen. Huppsz. :-)

A végén még kifizettük egy kisebb ebéd árát a parkolóért és megfogadtuk, hogy nem ez lesz az utolsó találkozásunk...a reggelivel!

Szólj hozzá

Étkezés Bali Nusa Dua